Pages

Kuchařské intermezzo aka cooking wednesday


No kuchařské... mlsná huba hotové neštěstí.
Nevím jak ostatní "dcérky" z Valašska, ale já si z dětství, krom jiných lahodných věcí, pamatuju babiččiny výborné kvašáky.
Teď se sice plácám tam kde mají metro a pole, ale stalo se že díky příbuzným u mně "přistál" danajský dar v podobě lehce přerostlých okurek.
Co s nimi? Jakožto moderní žena (čímž kamufluju to že jsem sklerotik) nedám ani ránu bez internetu. a opět se to potvrdilo.
Zřejmě proto, že Moraváci jsou "Slováci co nedošli do Prahy" :o) tak jsem svůj zázrak poskládala z návodů na slovenských diskuzních fórech a webech.

Tady je:
převaříme vodu, osolíme (jedna polévková lžíce na litr)a necháme vychladnout.
okurky vydrhneme, uřízneme konečky, lehce je podélně nařízneme a nastrkáme do sklenice spolu s pár stroužky česneku, snítkou kopru a kouskem křenu.
Vše jsem zalila slanou vodou, nahoru jsem položila skrojek chleba. Použila bych všemi doporučované vinné listy, ale bohužel po našem domě se réva nepne a jediné místo, kde jsem věděla s jistotou, že ji najdu jsou zahrady pod Pražským hradem... leč to bych byla označena za vandala a ne za gurmána :)

Uzavřete (tip viz níže) a nechejte stát při pokojové teplotě.
Po týdnu už můžete lovit kyselé lahůdky. Pokud jsou okurky menší, tak i kapánek dříve.
Obávala jsem se plísňové zkázy. Jako vtipný a užitečný nápad mně na jednom z diskuzních fór přišlo, namísto uzávěru použít vodou naplněný mikrotenový pytlík. Pokryl celou plochu hrdla láhve a plíseň se nekonala.
mňam.

Žádné komentáře:

Okomentovat