Pages

Firestarter

Kdysi, kdesi před rokem jsem se k tomuto návodu dostala. Moje ehm, pletařské schopnosti byli kdesi v bodě NULA a byla jsem schopná uplést patu jedním způsobem, takže jsem si na ně pochopitelně netroufala.
Po roce sjíždění blogů a youtube jsem povýšila a jsem v bodě JEDNA :) neb umím uplést patu více než jedním způsobem a hlavně mně posloužilo jako motivace označení "model měsíce" na webu e-pleteni, kde jej Petra Kotrysová uvádí hezky česky.
"twistovaná" očka byla pro mně ze začátku utrpením, ale už jsme si na sebe zvykli.
Po důkladném studiu obou návodů, zvážení dosavadních zkušeností a po pečlivém ohledání svého širšího, leč ladného chodidla jsem se rozhodla že při jehlicích 2,5 bude pro mne lepší dostat se na Yarnissimou uváděných 60 ok ať při obouvání netrpím jako zvíře. Zatím se stále zdá že jsem udělala dobře. Uvidíme jak se situace vyvine dále.
ze sportu jsem nový způsob pletení špičky - krácenými řadami a zdá se že jsem v něm našla zalíbení.
Je vcelku jednoduchý: do uháčkovaného řetízku nahodíme na jehlici polovinu celkového počtu ok potřebných na ponožku (při cílovém počtu 60 ok tedy nahodíme 30).
Pleteme na obou stranách pleteniny tam a zpět s tím, že vždy poslední oko v řadě neupleteme, nýbrž obtočíme přízí, přetáhneme na jehlici.
Toto opakujeme ne až do bezvědomí, ale do té doby, než docílíme potřebného zkosení pro špičku na obou stranách a uprostřed nám zůstane požadovaný počet "aktivních" ok. Mně se osvědčilo dvanáct.


Dále postupujeme tak, že pracujeme s odloženými, obtočenými oky: upleteme "aktivní oka" až se dostaneme k prvnímu odloženému: "obtočené" očko upleteme tak, že obtočenou smyčku s pomocí pravé jehlice nabereme k "odloženému" očku a upleteme očko i wrap tak jak se jeví (hladce, obrace, dle toho na které straně pleteniny jsme) následující "odložené" oko obtočíme (bude tedy obtočeno 2x)a upleteme aktivní oka opět k protějšímu odloženému; zde opět nabereme smyčku, oko upleteme, následujcí oko obtočíme a pleteme aktivní oka atakdále než upleteme všechna odložená oka a dostaneme se na počet ok, který jsme nahazovali.

Poté vypářeme řetízek a oka z něj nahozená opatrně nabereme na jehlici. Pravděpodobně nám bude jedno chybět, takže jej v další řadě rozpletením za zadní nit přidáme.
voila a je to. Nenechte se odradit zdánlivou složitostí, je to jednoduché: obtáčet, obtáčet, obtáčet a všechno bude hezké, úhledné.

Žádné komentáře:

Okomentovat